Hyppää pääsisältöön
coffee package and film roll
Pressrelease

Mukaansatempaava matka kahvin alkulähteille synnytti ZOÉGAS EXPEDITION KAHAWA –kahvin

2022-09-01
Expedition Kahawa -dokumenttielokuvasta tuttu kahvi on nyt saatavilla myös Suomessa! Astu mukaan tutkimusmatkalle, tutustu kahvintuotantoon ja herkulliseen uutuuskahviin, joka on saatavilla K-ruokakaupoista syyskuun alusta alkaen.

Kaikki alkoi siitä, kun Zoégasin mestaribarista Ola Persson etsi täydellistä kahvipapua unelmiensa kahvisekoitusta varten. Ola oli päättänyt osallistua vuoden 2019 kansainvälisiin kahvin mestaruuskilpailuihin Dubaissa, joista hän tavoitteli voittoa omalla tinkimättömällä tavallaan. Ola matkusti sitä varten Keniaan, jossa hänellä oli vain viikko aikaa löytää kaikkien aikojen paras kahvipapu kilpailusekoitustaan varten.

Dokumenttielokuva Expedition Kahawa on mielenkiintoinen tutkimusmatka, mutta ennen kaikkea se on rakkaudenosoitus kahville. Ola Persson kohtaa matkansa aikana esteitä, jotka uhkaavat vaarantaa hänen unelmansa. Kohtaamiset kahvinviljelijöiden viljelyksillä saavat hänet kuitenkin oivaltamaan monia asioita ja tarjoavat ainutlaatuisen, sekä mielenkiintoisen katsauksen kahvintuotantoon sen alkulähteillä. Dokumenttielokuvassa tarkastellaan myös kahvin tulevaisuutta eri näkökulmista.

Katso dokumenttielokuva täältä

Zoégas Expedition Kahawa – Mästarens Blandning on tasapainoinen ja tummapaahtoinen 100% Arabica-pavuista valmistettu kahvisekoitus, joka sisältää myös kenialaisia erikoispapuja. Kenialaisten ja itäafrikkalaisten papujen lisäksi sekoituksessa on brasialaisia papuja, jotka tuovat kahviin hapokkuutta ja raikkautta. Mestaribarista Ola on valmistanut sekoituksensa yhteistyössä paahtomestariemme ja makuasiantuntijoidemme kanssa Ruotsin Helsingborgissa, ja kahvi on saatavilla suodatinkahvina kaikista K-ruokakaupoista Suomessa syyskuun alusta lähtien.

Zoégasin juuret ulottuvat vuoteen 1886 ja Zoégas on nykyään Ruotsin myydyin tummapaahtoinen kahvimerkki. Rakkaus ja intohimo kahviin, kokemus ja tieto ovat jo 125 vuoden ajan olleet Zoégasin perusta. Lisätietoa Zoégasista ja vastuullisuustyöstä löydät nettisivuiltamme www.zoégas.fi.

Jos kaipaat lisätietoa, ota yhteyttä:

Juliaana Leppänen, Kahvin liiketoimintapäälikkö Suomen Nestlé Oy
juliaana.leppanen@fi.nestle.com